Działania Spółki związane z optymalizacją biznesu

Postawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

W związku z zapytaniami akcjonariuszy na temat działań optymalizujących funkcjonowanie sprzedaży Zarząd FACHOWCY.PL VENTURES S.A. "Spółka" przekazuje informację w zakresie aktywności podejmowanych w tym obszarze.

Spółka od 1 września funkcjonuje w zespole sprzedażowym obniżonym do 21 handlowców i 21 konsultantów call center vs 43 handlowców i 27 konsultantów call center na początku roku. W pierwszym półroczu 2017 roku Spółka zaczęła również rozwijać sieć sprzedaży przez partnerów i obecnie widzi pierwsze pozytywne efekty sprzedaży w tym kanale. Od września Spółka ma plan większego zaangażowania partnerów w sprzedaż ponieważ jest to obecnie najbardziej efektywny kanał sprzedaży pod względem kosztowym.

Spółka w ostatnich miesiącach rozwijała inne, alternatywne kanały sprzedaży w formie eventów i webinarów dla przedsiębiorców. We wrześniu wspólnie z firmą 360 Smart Business Consulting Spółka organizuje konferencje pod nazwą Nowoczesne Techniki Sprzedaży (NTS). Spółka szacuje, że na każdym tego typu wydarzeniu powinno być obecnych średnio 250 przedsiębiorców. Biorąc pod uwagę konwersje z takiego wydarzenia na poziomie 5% można liczyć na pozyskanie 50 klientów miesięcznie, tylko z tego kanału.

W zakresie webinarów - 12 września - wspólnie z firmą 360 Smart Business Consulting Spółka organizuje webinar gdzie planuje mieć 2,5 tys. uczestników. Gościem specjalnym tego wydarzenia będzie światowej klasy ekspert w zakresie sprzedaży Brian Tracy. Spółka zakłada konwersje klienta na poziomie 2% i w konsekwencji szacuje, że pozyska ok. 50 klientów z tego kanału.

Dodatkowo, w lipcu 2017 roku Spółka przeprowadziła restrukturyzację działów produkcji i obsługi klienta. W powyższych obszarach zaszły dwie istotne zmiany:

- Spółka połączyła dział obsługi klienta z działem reklamy w taki sposób, żeby jeden zespół pomagał naszym klientom w obsłudze dodatkowych budżetów reklamowych oraz usług dodatkowych. Dzięki temu koszt obsługi klienta powinien zostać pokryty z dodatkowej marży, którą Spółka uzyskuje z obsługi dodatkowych budżetów reklamowych;

- Spółka zrestrukturyzowała dział produkcji uproszczając strukturę funkcjonowania i wprowadzając kilka narzędzi automatyzujących pracę zespołu. Część prac związanych ze zgłoszeniami klientów Spółka kieruje również do kanału dla partnerów. Oprócz oszczędności kosztowych powyższe rozwiązanie pozwala również na większą elastyczność przy skalowaniu biznesu Spółki.

Spółka przekazuje informacje objęte niniejszym raportem, w związku z przekonaniem, iż będą miały wpływ na wyniki kolejnych kwartałów. Zgodnie z modelem biznesowym Spółka rozpoznaje przychody w momencie aktywacji klienta - co odbywa się średnio w 47 dni od dnia podpisania z nim umowy. Z tej przyczyny, przychody z klientów pozyskanych we wrześniu rozpoznane będą dopiero w czwartym kwartale. Ponadto Spółka przekazuje informacje objęte niniejszym raportem z uwagi, iż w jej ocenie należy zakwalifikować je jako informacje poufne w rozumieniu art. 7 ust. 1 Rozporządzenia MAR.