Liczba klientów - dane o działalności handlowej

Postawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd FACHOWCY.PL VENTURES S.A. "Spółka", "Emitent" podaje do publicznej wiadomości informacje na temat działalności handlowej Emitenta.

Według danych pochodzących z systemów sprzedaży na dzień 1 października 2017 r. liczba klientów Spółki korzystających z abonamentowych usług obecności w Internecie wyniosła 3.197. We wrześniu 2017 r. liczba nowo podpisanych umów abonamentowych wyniosła 91. Dla porównania przed rokiem na dzień 1 października 2016 r. liczba klientów wynosiła 1.788, a we wrześniu 2016 r. liczba nowo podpisanych umów abonamentowych wyniosła 114. Całkowita liczba klientów netto uwzględniając rezygnacje wzrosła w okresie rocznym o 79%. Całkowita wartość umów z klientami podpisanych we wrześniu 2017 r. wyniosła 315.473 PLN netto. Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego.

Według danych pochodzących z systemów sprzedaży serwisu Favore.pl na dzień 1 października 2017 r. liczba aktywnych pakietów w serwisie Favore.pl wyniosła 764.

Komentarz prezesa zarządu p. Piotra Surmackiego

Do tej pory Spółka była skupiona na budowaniu własnych struktur sprzedaży bezpośredniej. Mimo znaczącego zwiększenia efektywności sprzedaży od początku 2017 roku, cały czas nie udało się przekroczyć 6 umów miesięcznie w przeliczeniu na jednego handlowca, co było celem jaki stawiała przed sobą Spółka. Wrzesień kończy się efektywnością na poziomie 4,3 umów na handlowca, dlatego na koniec września przeprowadzone zostały kolejne restrukturyzacje. Dział sprzedaży od października zostanie podzielony na 3 części - sprzedaż bezpośrednią, sprzedaż pośrednią oraz sprzedaż zdalną. W zespole sprzedaży bezpośredniej będziemy współpracować jedynie z najlepszymi handlowcami, którzy będą w stanie utrzymać efektywność na poziomie minimum 8 umów miesięcznie. W zakresie sprzedaży pośredniej wzmacniamy sprzedaż przez partnerów - zaoferujemy im dodatkowe narzędzia i zmienimy płaskie dotychczas stawki prowizyjne na większe - uzależnione od realizacji targetu. Zamierzamy także wzmocnić wykorzystanie systemu poleceń - do tej pory płaciliśmy 200 zł, a od października zwiększamy tą stawkę na 500 zł za każdego poleconego klienta. Zmieniamy również zasady współpracy na call center - aby dać współpracownikom większą elastyczność w zakresie godzin pracy oraz zwiększyć efektywność kosztową, wprowadzamy model rozliczenia wyłącznie za skutecznie umówione spotkanie. We wrześniu mieliśmy również 4 wystawy branżowe, w których uczestniczyliśmy z naszą prelekcją i ekspozycją. Największa z nich odbyła się we Wrocławiu 28 września - uczestniczyło w niej ponad 600 osób. Na ten moment nie jesteśmy jeszcze w stanie określić dokładnej konwersji dzięki temu kanałowi, ponieważ zazwyczaj umowy zawierane są w ciągu kilku tygodni od tego typu wydarzenia. W październiku dalej będziemy szczegółowo przyglądali się efektywności operacyjnej oraz kosztowej zarówno w obszarze sprzedaży ale także produkcji. Nasz biznes jest bardzo wymagający pod tym względem, co stanowi wysoką barierę wejścia dla potencjalnej konkurencji.